Wednesday, July 18

Lawoknyeeee...

2 Gadis Dikejar Perogol

Ada 2 orang gadis. Slh seorg dr mereka cara berfikirnya Matematik (M)dan yg seorg lg cara berfikirnya menggunakan Logikal (L). Mereka ber2berjln pulang melewati jln yg gelap, dan jarak rumah mereka masihagak jauh. Setelah bbrp lama mereka berjln...


M : Adakah kamu perasan ada seorg lelaki yg sdg berjln mengikuti kita sejak 30 mnt yg lalu? Saya khuatir dia bermaksud jahat.
L : Itu hal yg Logik. Dia ingin memperkosa kita.

M : Oh tidak, dgn kecepatan berjln kita seperti ini, dlm waktu 15 mnt dia akan berhasil menangkap kita. Apa yg harus kita lakukan?

L : Hanya ada 1 cara logik yg harus kita lakukan, iaitu berjln lebih cepat.

M : Itu tidak byk membantu, macamana ni.

L : Tentu saja ia tidak membantu, Logiknya kalau kita berjln lebih cepat dia juga akan mempercepatkan jalannya.

M : Lalu, apa yg harus kita lakukan? Dgn kecepatan kita seperti ini dia akan berhasil menangkap kita dalam waktu dua setengah minit...

L : Hanya ada satu langkah Logik yg blh kita lakukan.. Kamu ikut jln ke kiri dan aku ikut jln ke kanan, sehingga dia tidak boleh mengikuti kita berdua dan hanya salah seorg yg diikuti olehnya.

Setelah kedua gadis itu berpisah.. Ternyata lelaki tadi mengikut langkahsi gadis yg menggunakan logikal (L). Gadis matematik (M) tiba dirumah lebih dulu dan dia kuatir akan keselamatan sahabatnya.Tidak berapa lama Gadis Logik (L) dtg.

M : Syukur Ya Allah. Sahabat saya tiba dgn selamat, Eh, bagaimana pengalamanmu diikut oleh lelaki tadi?

L : Setelah kita berpisah dia mengikuti aku.

M : Ya.. ya.. Tetapi apa yg terjadi kemudian dgn kamu?

L : Sesuai dgn logik saya langsung lari sekuat tenaga dan lelaki itupun lari sekuat tenaga.

M : Dan... dan..

L : Sesuai dgn logik dia berhasil mendekati saya ditempat yang gelap...

M : Lalu.. Apa yg kamu lakukan?

L : Hanya ada satu logik yang dpt saya lakukan, iaitu mengangkat kain saya..

M : Oh... Lalu apa yg dilakukan lelaki tadi?

L : Sesuai dengan logik... Dia menurunkan seluarnya...

M : Oh tidak... Lalu apa yg terjadi kemudian?

L : Logik bukan, kalau gadis yg mengangkat kainnya larinya lebih cepat drp lelaki yg berlari sambil melorotkan seluarnya... So akhirnya aku terlepas dari lelaki itu.

Moral : Jgn cpt panik.. bertindak camane pun yg penting selamat dan bermoral.. kui..kui..

yg logik tu aku sbb aku cg sains.. yg matematik tu imah a sbb ye cg matematik..

logik ke??? ntah a...pk la sndri

No comments: