Monday, June 30

Sunday, June 22

Siapa???

Siapa yang akan berada di sisiku bile aku bsedih..
  1. My family.. i'm feel free..
  2. Ila.. my bestfriend.. come all d way just to comfort me..
  3. Imah.. my 2nd bestfriend.. always make me laugh at my own stupidity
  4. Dude@nita.. my girlfriend.. buat kn aku merasa yg aku hanya manusia.. aku bukan robot.
  5. Sarah.. my other girlfriend.. make me feel good inside..
  6. Tok.. geleng kepale jerrr..
  7. Dina.. my sister.. make me feel 'sayang' all d time..

Petua Lebih Sikit

*Mulut manis sikit*Bicara lembut sikit*Cakap kurang sikit*Kerja banyak sikit*Otak cergas sikit*Tindakan cepat sikit*Alasan kurang sikit*Kecekapan tinggi sikit*Hati besar sikit*Sabar banyak sikit*Emosi kecil sikit*Senyum lebih sikit*

Potion No. 8


someone who's always make me smile..

no questions ask..


Tuesday, June 17

Sunday, June 15

Hepi Father's Day

Hmmm.. selamat hari bapa untuk Pak tersayang... baru2 ni pak demam sebab darah tinggi sgt.. bimbang beytul aku.. maklum la ayah aku tu jarang sakit.. bile sakit je dh la xnk bercakap.. bg isyarat tgn je klu nk ape2.. that's my Pak.. tp dlm risau tu smpt lagi tgelak sbb mase aku tanye, pak xtgk bola ke?? jwb beb.. bola mlm kang baru ade!! aduyai.. dlm sakit2 tu bola xmiss.. n aku rase la drh Pak aku naik sbb bjaga mlm nk tgk bola.. dmm bole la tu... Ala.. Pak ni buat risau org je tau... Anyway.. u r my beloved father.. i luv u so much..

Namun Kau Tahu...

Aku tak menyangka begini akhirnya
Cerita indah kita bersama
Sukar untuk percaya tergamaknya aku
Menghembus kata itu padamu
Namun engkau tahu
Semua itu bukanlah untukku…

Sejujurnya…
Aku tahu apa berlaku
Di belakangku selama ini
Kupejamkan mata…

Tapi sampai bila..
Aku kan membisu untukmu
Namun engkau tahu
Kutetap menyayangimu selamanya..

By : Lokman

Pengertian Ayat

Surah Al-Insyirah (Surah ke-94, diturunkan di Makkah)

Maksud ayat :

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.
  1. Bukankankah Kami telah melapangkan dadamu?
  2. Dan telah Kami ringankan bebanmu (untuk menyampaikan dakwah).
  3. Yang memberatkan punggungmu.
  4. Dan Kami tinggikan sebutan (nama)mu.
  5. Maka disamping kesusahan ada kemudahan.
  6. Sesungguhnya disamping kesulitan itu ada kemudahan.
  7. Maka apabila engkau sudah selesai (mengerjakan suatu pekerjaan). Kerjakanlah pekerjaan yang lain.
  8. Dan kepada Tuhanmu sahajalah kamu berharap.

    Keteranganayat 1-4 :
    Erti terbuka dada Muhammad ialah senang hatinya dan tenteram jiwanya, kerana telah memperoleh ilmu pengetahuan(wahyu) yang dianugerahkan Allah kepadanya. Sebenarnya nama Muhammad itu telah ditinggikan Allah, yakni masyhur ke mana- mana. Setiap azan terdengar nama Muhammad, setiap sembahyang disebut nama Muhammad. Walau di Negara apa sekalipun, nama Nabi Muhammad itu dikenal orang, terutama zaman sekarang.
    Keterangan ayat 5-8 :
    Orang2 yg beriman kpd Allah dan hari kemudian, apabila ditimpa suatu bala (ujian, kesusahan), ia akan teringat firman Allah ini, iaitu : Di amping kesusahan ada kesenangan, di samping kesempitan ada kelapangan, sesudah bala menggoda, di belakangnya nikmat berlipat ganda. Sebab itu ia tidak berdukacita atau berkeluh kesah atas ujian Allah itu, kerana ia mempunyai kepercayaan bhw Allah akan mengganti kesusahan itu dengan kesenangan, jika tidak hari ini, pasti di kemudian hari. Inilah org yg bersabar, yg tidak bputus asa krn ditimpa sesuatu ujian melainkan terus berusaha mencapai maksudnya. Adapun org yg tidak beriman kpd Allah, maka mereka bkeluh- kesah dan berdukacita krn ditimpa suatu bala, kdg2 ia memukul badannya bahkan ada pula yg membunuh dirinya. Inilah bahayanya, krn tidak beriman kpd Allah.

Monday, June 9

Again???


Musim bola datang lagi.. dh Alert ni.. siap la lepas ni.. gi mengajo dgn mate yg sepet la ala2 xleh nk bukak dah.. tapi mane leh miss.. Duss..