Thursday, December 4

Just Because

To SArah coz u light up my life with ur ways.. make jokes n always listened to what i said.. even i dont precisely know what i'm saying.. huh..

To Dude coz allow me to sing stupid songs in ur car.. listen to my broken voice.. that's why Dm always rain n thunder struck.. haha.. i think.. what do u think?? dont bother to answer that..

To Ila for just being my bestfriend..

To Tok coz treat me everytime we go out together-gether..

To BuGee.. coz keep ur weight n make me slim beside u.. haha..

Wednesday, December 3

I'm Thinking..

Now.. what am I thinking???
dah kul 1 pagi.. nk pikiaq apa..tdo je la.. Aigo

I'm STUCK.. Help...

Hehe.. bunyi cam menderite jea.. actually aku ikut bestfriend aku ila training ape ntah kt PJ ni.. Duk kat Eastin Hotel.. Xde menderita pun tapi boring sebab kt cni jauh dr tempat aku nk shopping.. so most of d time here, i'm just hang out in my room, watching tele, reading n surf intenet.. nasib baek ade bende ni.. xla boring sgt.. thanks 2 sarah n fahmi, came n accompany me here 4 a while.. dang lagi g midvalley.. dan la window shopping.. hehe.. menderita ka tu??? ops.. jd la org yg bsyukur.. ha..ha.. sure.. i will be.. hehe..

At least dpt la aku merasa dul kt hotel comel ni... walaupun terkurung(pilihan aku)... mls la nk jln sorg2.. xbest.. ape2 pun.. hepi holiday to me..

Today

I'm hepi today coz i got to meet sarah, fahmi n my cutest fahim while i stay at this lovely hotel, eastin hotel at PJ... kind of bring back our time together in DM.. even for the limited time here.. i'm really.. really hepi.. i dont know about 2morro.. but today i definitely HEPi.. Thanks to ALLAH.. Alhamdulillah..

Monday, December 1

Ode 4 SARAH..

What You Are To Me
A quick glance, a tender smile
I am caught in a spell
A gentle touch, a warm embrace
I know that all to well
A soft voice, an unspoken love
Across the way I see
A kind face, an inner beauty
That's what you are to me
you'r my friend and that is true,
but the gift was given from me to you.
we went thru moments that were good and bad,
even moments that were happy and sad.
you suported me when i was in tears,we stuck together when we were in fear,
its really sad that it had to be this way,
but it has reached its very last day.
miles away cant keep us apart,
'cause you'll always be in my heart.
just remember our good time together-gether..
Luv u.. Luv u.. I luv u.. (ikut lagu u r my destiny)..hehe..

Friday, November 14

XTVT akhir tahun..

Sebelum berakhirnye persekolahan sesi 2008, bbrp xtvt dijlnkan di skolah aku...
1. Perkhemahan Perdana
Lps jea raye ari tu terus jea ade camping kt skolah utk murid2 thp 2.. dh la aku dilantik jd penolong kem komandan.. ape ek tugas aku.. hehe.. yg pasti aku kene ade sokmo kt camp.. saje la nk mendera aku puak2 ni.. jeles a tu bimbang aku ceroh balik.. kang lawo plok.. kui..kui.. perasang nguh...
Ape2 pun mmg amat menyeronokkan.. yg xbestnye imah n Gee xleh nyibuk skali coz suami Gee xcdent n imah plok kak ipo ye operate.. nk wat cane.. byk sgt halangan.. Lucky, Sarah n Dude n Tok still available.. Best la ade korang...
Byk acare yg dijlnkan.. Thanks everyone..
N ni la terakhir kalinye aku dpt camping same2 dgn Sarah...
SARAH nnt ble kau camping kt skolah baru jgn lupekn kitaorg ek.. isk... isk..


pertandingan memasak.. Cikgu sibuk berposing jea..

2. Karnival Sukan &Permainan

Lps aje abis camping aku sbg s/u sukan terus smbung tugas aku uruskn karnival sukan & permainan sesi 2008 peringkat skolah aku.. Lagii??? Waaaaaaaa... So tired.. xdpt rehat lg... Ape2 pun demi tugas yg diamanahkn aku teruskan jugak... kali ni SARAH plak xde.. her mum-in-law msk wad.. xlengkap gak geng kitaorg.. dh nasib..

Aku jadi pengadil bola tampar tahun ni.. Yahoo.. Gee plak mcm bese a, sume permainan die leh jd pengadil.. Bola sepak skali kut.. Boleh ke Geee???? Haa... Ntah.. Ape pun ko mmg best.. Karnival berlangsung 4 hari.. pah tu aku terus terbungkang.. haha.. tipu jea... terbungkang kt KL.. kui..kui.. ikut Ila gi jln2.. Best juGak.. N cam biase aku yg ITAM terpilih ni ttp gelap...Ape2 jea.. Yg penting sumenye dh selamat n selesai dgn jayanye... Thanks again to everyone involved in this XTVT... Muahhhhhhhhha

Ari pertama karnival.. dh stgh ari duk kt pdg.. penatnye.. tp sempat lg berposing.. ops...


3. Jamuan akhir tahun..

Byk guru kls yg adekn jamuan sempena berakhirnye persekolahan.. tiap2 ari dpt mkn free.. best nguh...



Aku n Gee buat iklan gigi..hehe..

Thursday, November 6

Jamuan Raye Yg Menyeronokkan..




Selepas raye aidilfitri ari tu.. Banyak sgt jamuan raye n rumah terbuke yg terPAKSE aku n d'geng hadiri.. Hehe.. terpakse ke.. kire pakserela la bab bile sebut makang ni kitaorg menonong gi.. Makang beb.. Sape xnk kn.. Kui..Kui..

Yg paling best jamuan raye di sekolah.. Macam2 makanan ade.. Tp kitaorg makan je kt situ, xbungkus pun cam sesetgh org tu.. Ape2 pun aku 'N'joy.. Best.. Best.. Best

Cam bese a..wahi ngat gambo geng2 ni.. Sarah je masam bab xsihat dekpung..


Hehe.. Raye..Raye..

Jaja is satisfied..(hehe..tiru ayat mila).. jgn mare..

I'm feel lucky

Today for a longest time i can update my blog back.. So why shouldnt i feel lucky right???..

Byk sgt cerita yg tertinggal sbb lame dh x leh update blog disbbkn oleh masalah teknikal.. Now, I'm back..

Wednesday, September 24

Simple Guidelines for HAPPINESS



1. Free your heart from hate

2. Free your mind from worry

3. Live simply

4. Give more

5. Expect less

Tuesday, September 23

Mood Rayeeee...


Nampaknye semua org dh berada dlm mood raye.. everyone is smiling right now.. walaupun duit dh separuh abis membayo hutang baju raye, kue raye n ntah ape2 lagi yg terhutang.. kite masih lagi boleh tersenyum.. sebab kite dh nk raye... yeye..

Rase hepi je bile tgk geng2 sibuk bcakap pasal persediaan raye n semua topik skrg berkisar pasal raye.. Hepinye..

Lagipun bonus kelas malam tahun ni bertambah lagi.. Sarah kite dpt same la ye.. Kita Serupa.. Beh nguh..

Wednesday, September 10

Meraih Kesempatan..

Seekor beruang yang bertubuh besar sedang menunggu seharian dgn sabar ditepi sungai deras, waktu itu memang tidak sedang musim ikan.
Sejak pagi ia berdiri disana mencoba meraih ikan yang meloncat keluar air. Namun,tak satu juga ikan yang berhasil ia tangkap. Setelah berkali-kali mencoba, akhirnya..hup .. ia dapat menangkap seekor ikan kecil.
Ikan yang tertangkap menjerit-jerit ketakutan, si ikan kecil itu meratap pada sang beruang, “Wahai beruang, tolong lepaskan aku.”
“Mengapa ? ” tanya beruang.
“Tidakkah kau lihat, aku ini terlalu kecil, bahkan bisa lolos lewat celah-celah gigimu,” rintih sang ikan.
"Lalu kenapa?" tanya beruang lagi.
"Begini saja,tolong kembalikan aku ke sungai, setelah beberapa bulan aku akan tumbuh menjadi ikan yang besar, di saat itu kau bisa menangkapku dan memakanku utk memenuhi seleramu.” kata ikan.
“Wahai ikan, kau tahu kenapa aku bisa tumbuh begitu besar?” tanya beruang
“Mengapa?” ikan balas bertanya sambil menggeleng-gelengkan kepalanya.
“Karena aku tidak pernah menyerah walau sekecil apapun keberuntungan yang telah tergenggam di tangan !” jawab beruang sambil tersenyum mantap.
“Ops !” teriak sang ikan.

Dalam hidup, kita diberi banyak pilihan dan kesempatan. Namun jika kitatidak mau membuka hati dan mata kita untuk melihat dan menerima kesempatan yang Tuhan berikan maka kesempatan itu akan hilang begitu saja. Dan hal ini hanya akan menciptakan penyesalan yang tiada guna di kemudian hari, saat kita harus berucap :
"Ohhhh… andaikan aku tidak menyia-nyiakan kesempatan itu dulu ..!!!?"
Maka bijaksanalah pada hidup, hargai setiap detil kesempatan dalam hidup kita.
Disaat sulit, selalu ada kesempatan untuk memperbaiki keadaan..
Disaat sedih, selalu ada kesempatan untuk meraih kembali kebahagiaan..
Di saat jatuh selalu ada kesempatan untuk bangkit kembali..
Dan dalam kondisi terburuk pun selalu ada kesempatan untuk meraih kembali yang terbaik untuk hidup kita..
Bila kita setia pada perkara yang kecil maka kita akan mendapat perkara yang besar..
Bila kita menghargai kesempatan yang kecil, maka ia akan menjadi kesempatan yang besar..

dipetik dari : emotivasi.com

Sweet September


Bulan ini sangat bermakna bagiku dan semestinya rakan2 ku yg lain..

Pertamanya, bulan ini merupakan bulan yang mulia dengan kehadiran ramadhan yg sering dinantikan oleh umat islam.. ramadhan ini banyak memberikan ruang untukku menilai diri dan beribadah sebaik yg mungkin.. moga2 diterima oleh Yang Maha Esa.. Amin..

Bulan ini juga anak2 muridku menduduki examUPSR.. maka berakhirlah penat lelahku selama ini.. harapanku moga mereka semua terutama murid 6TY dpt menjawab dgn baik.. berbaloilh usahaku selama ini.. Bukakanlah pintu hikmahMu YaAllah.. Agar murid2ku dapat menjawab soalan dengan baik dan tenang.. Amin..

Rakan2 lama juga ramai yg mhubungi aku semula.. maklumlah dh dekat nk raye.. pakat ingat geng2 lama a.. nk balik kg kn.. Seronoxxnya.. x sabar nk jumpe diorg.. Semoga ukhwah islamiah di antara kami berpanjangan.. Amin..

Teristimewa sekali aku dan seluruh ahli keluargaku dpt berkumpul kembali.. dah rindu kt adik2 dan sanak saudara yg jrg sgt la nk leh jumpe sbb masing2 bizi dgn hal2 tsendiri... Alhamdulillah..

Terima Kasih, Ya ALLAH..

Bulan ni special jgk sbb :
1. Sarah jual kue raye.. bg la diskaung kt aku ye .. syg Sarah
2. dpt bonus.. yeye..

Daaaaaa

I think its not to late to wish u all
SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL MUBARAK..

Sunday, August 24

2nd Wish


Hepi Besday to Dude.. Luv u..

my present for u.. SOCKS.. haha

Friday, August 22

Wish



Hepi belated besday to my bestfriend ILA..

I luv u so much..

I hope u get what u need most in ur life..

n our friendship last forever..

Saturday, August 16

Sekadar Lawak..

Di suatu malam yang hening... Pak pandir dan bininya sedang mendengar ceramah agama dari surau yg berdekatan dengan rumah mereka. Antara ceramahnya adalah membaca doa sebelum makan.
" Ya tuan-tuan sebelum makan hendaklah kita membaca doa dahulu, ini adalah kerana syaitan akan makan makanan kita dan membuatkan kita makan tak kenyang-kenyang...." kata ustaz itu.
Lalu pak pandir ni pun baliklah bersama bininya malam tue. Semasa sedang makan malam tu, pak pandir tiba-tiba bangun dan meluru ke tandas berkali-kali. Tak cukup dengan tu, tidur malam tu pulak pak pandir nie asyik terkentuuooot memanjang.
Bininya tak tahan, maka tanyalah bininya kepada Pak Pandir,
"Awak makan apa sampai jadi camni?".
"Tadi aku makan julap tak baca doa, biar padan muka syaitan tu.... berak-berak makan julap....muahahahahahaha!!!!!
Sesungguhnya... niat pak pandir memang suci...

Monday, July 14

Setiap org ade kelebihan..

Aku ade terbace satu cite tu.. cite budak2 jea.. tp mberi kesan pade aku.. tajuknye 'Everyone is good at something'.. bile difikir2kn semule.. mmg betul la kn.. contohnye org2 di sekeliling aku je..

DuDe@kakak Mala .. pakar dlm download2 lagu, cite @ video clip.. byk a yg die tau pasal komputer2 ni..
SaraH@adik WJ.. Pakar dlm cheering us up.. bile die ade je mesti kitaorg hepi2 je..
ImaH@ank akat K.Yam.. Pakar dlm bcerite.. ade je benda nk diceritenye.. siap ditambah2 lg nk bg lg best.. huhu
K.Zu@TokDe.. Pakar bahagian DATA.. plg best sume part cite koreya die tau.. ingat sute2..
Bugee@adik Senah.. Pakar dm serba serbi.. nk mitok tlg pun senang.. plg best pakar bgosip.. sume benda die tau..
ILa@sedara aku.. pakar bwk kete laju2.. asyik nk blumbe jea.. english power gile..
Aku@kasih abg no.8.. aku suke dgr je la geng2 ni bcerite.. tp sokmo kene mrh dgn Du-De sbb ye kate aku skmo wt dok dengo ye ckp mende.. beno nye aku dengo sje malas komeng.. haha..

Wishes

nk ucapkan..

1. hepi belated besday to my younger sister, ami n my older brother, abg long (6 july)
2. hepi belated besday to my mum (9 july)
3. hepi belated besday to my older sister, k.ta (12 july)
4. hepi forthcoming besday to my nephew, aman (17 july)..

i just luv u all..

Monday, July 7

my love


I still in luv with Harry Potter... n i will stick to harry potter till the end..

aKU BUKAN rOBOT..

sepatutnya minggu ni aku temankn besfren aku ila ke melaka utk mjlis pnikahan adiknye.. tp xleh nk ikut sbb byk sgt keje mingu ni.. lgpun ade klas tmbahan utk murid yg nk amik upsr.. siap ila merajuk lg aku xdpt ikut.. mmg susah jgk nk puaskn ati semua.. alih2 berape kerat aje bdk yg dtg.. buat kls ptg pun xnk dtg.. sedih a aku.. tp xtunjuk pun.. xreti la nk tunjuk perasaan aku.. nk mrh, nk merajuk.. ntah la.. xdpt nk gambarkn.. mungkin btul kate adik aku yg aku cam xde perasaan.. org buat camane pun.. aku 'cool' jea.. ntah la.. xde kate2 nk aku tunjukkn semua yg aku rase.. AKU BUKAN ROBOT.. ayat kak nhita ni.. daaaa

* xde gambo nk ltk sbb sume gmbo aku duk sengih jea.. bile sdihnye... huhu

Wednesday, July 2

I'm Just Happy

Well.. why shouldnt i b hepi???

i ade kawan2 yg memahami.. ILA, IMAH, SARAH, NITA, BUGEE N TOK...
i ade org utk disayangi.. selain dr my family n friends.. ade ADINA N ABG No.8.. sayang sgt..
i ade org yg jauh utk dirindui.. ??(teka ar..) kener kerrr??
i ade org utk ajk bgaduh... adik2 i.. huhu..
i ade org utk ajk main bowling.. DUDE.. kenerr kerr.. lagi..
i ade org utk ajk tgk cite koyaa... TOK ar.. sape lg
i ade org utk blatih ckp luo.. SARAH.. ayernyeeer...
i ade BLOG utk bcerita.. bestnyer..
n i ade ALLAH to say thanks everyday..

So.. again... i kene la hepi kan.. SUKEnyerrr...

o..o... ade satu lg sblm i lupe.. hmmm

i ade selipar come nk menunjuk2.. hehe... mmg hEPI arrr... YAhOOO....


Monday, June 30

Sunday, June 22

Siapa???

Siapa yang akan berada di sisiku bile aku bsedih..
  1. My family.. i'm feel free..
  2. Ila.. my bestfriend.. come all d way just to comfort me..
  3. Imah.. my 2nd bestfriend.. always make me laugh at my own stupidity
  4. Dude@nita.. my girlfriend.. buat kn aku merasa yg aku hanya manusia.. aku bukan robot.
  5. Sarah.. my other girlfriend.. make me feel good inside..
  6. Tok.. geleng kepale jerrr..
  7. Dina.. my sister.. make me feel 'sayang' all d time..

Petua Lebih Sikit

*Mulut manis sikit*Bicara lembut sikit*Cakap kurang sikit*Kerja banyak sikit*Otak cergas sikit*Tindakan cepat sikit*Alasan kurang sikit*Kecekapan tinggi sikit*Hati besar sikit*Sabar banyak sikit*Emosi kecil sikit*Senyum lebih sikit*

Potion No. 8


someone who's always make me smile..

no questions ask..


Tuesday, June 17

Sunday, June 15

Hepi Father's Day

Hmmm.. selamat hari bapa untuk Pak tersayang... baru2 ni pak demam sebab darah tinggi sgt.. bimbang beytul aku.. maklum la ayah aku tu jarang sakit.. bile sakit je dh la xnk bercakap.. bg isyarat tgn je klu nk ape2.. that's my Pak.. tp dlm risau tu smpt lagi tgelak sbb mase aku tanye, pak xtgk bola ke?? jwb beb.. bola mlm kang baru ade!! aduyai.. dlm sakit2 tu bola xmiss.. n aku rase la drh Pak aku naik sbb bjaga mlm nk tgk bola.. dmm bole la tu... Ala.. Pak ni buat risau org je tau... Anyway.. u r my beloved father.. i luv u so much..

Namun Kau Tahu...

Aku tak menyangka begini akhirnya
Cerita indah kita bersama
Sukar untuk percaya tergamaknya aku
Menghembus kata itu padamu
Namun engkau tahu
Semua itu bukanlah untukku…

Sejujurnya…
Aku tahu apa berlaku
Di belakangku selama ini
Kupejamkan mata…

Tapi sampai bila..
Aku kan membisu untukmu
Namun engkau tahu
Kutetap menyayangimu selamanya..

By : Lokman

Pengertian Ayat

Surah Al-Insyirah (Surah ke-94, diturunkan di Makkah)

Maksud ayat :

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.
  1. Bukankankah Kami telah melapangkan dadamu?
  2. Dan telah Kami ringankan bebanmu (untuk menyampaikan dakwah).
  3. Yang memberatkan punggungmu.
  4. Dan Kami tinggikan sebutan (nama)mu.
  5. Maka disamping kesusahan ada kemudahan.
  6. Sesungguhnya disamping kesulitan itu ada kemudahan.
  7. Maka apabila engkau sudah selesai (mengerjakan suatu pekerjaan). Kerjakanlah pekerjaan yang lain.
  8. Dan kepada Tuhanmu sahajalah kamu berharap.

    Keteranganayat 1-4 :
    Erti terbuka dada Muhammad ialah senang hatinya dan tenteram jiwanya, kerana telah memperoleh ilmu pengetahuan(wahyu) yang dianugerahkan Allah kepadanya. Sebenarnya nama Muhammad itu telah ditinggikan Allah, yakni masyhur ke mana- mana. Setiap azan terdengar nama Muhammad, setiap sembahyang disebut nama Muhammad. Walau di Negara apa sekalipun, nama Nabi Muhammad itu dikenal orang, terutama zaman sekarang.
    Keterangan ayat 5-8 :
    Orang2 yg beriman kpd Allah dan hari kemudian, apabila ditimpa suatu bala (ujian, kesusahan), ia akan teringat firman Allah ini, iaitu : Di amping kesusahan ada kesenangan, di samping kesempitan ada kelapangan, sesudah bala menggoda, di belakangnya nikmat berlipat ganda. Sebab itu ia tidak berdukacita atau berkeluh kesah atas ujian Allah itu, kerana ia mempunyai kepercayaan bhw Allah akan mengganti kesusahan itu dengan kesenangan, jika tidak hari ini, pasti di kemudian hari. Inilah org yg bersabar, yg tidak bputus asa krn ditimpa sesuatu ujian melainkan terus berusaha mencapai maksudnya. Adapun org yg tidak beriman kpd Allah, maka mereka bkeluh- kesah dan berdukacita krn ditimpa suatu bala, kdg2 ia memukul badannya bahkan ada pula yg membunuh dirinya. Inilah bahayanya, krn tidak beriman kpd Allah.

Monday, June 9

Again???


Musim bola datang lagi.. dh Alert ni.. siap la lepas ni.. gi mengajo dgn mate yg sepet la ala2 xleh nk bukak dah.. tapi mane leh miss.. Duss..

Monday, May 19

Macam- macam daa..

Ari sabtu yg lalu, sampai2 je aku kt durian mas terus je gi umah tok sbb kitaorg pakat2 buat dadih utk bg mkn kt cikgu lain sempena smbutn ari guru.. bile je aku sampai dadih dh siap packing.. cume lum ltk label lg.. cam biase a, mst keje tu aku kene wat sbb aku last skali sampai kt situ.. aku pun dgn penuh tggjwbnye terus menepek label kt dadih tu.. tibe2 jea aku rase ssorg sentuh blkg aku..jeng3..(suspen sket).. tp aku dek krn khusyuknye menepek label tu.. dok care ahh.. pahtu sarah pun dtg cium aku.. xlame kemudian imah plok mari cium aku kt pipi aa.. pelik je.. tp aku xpk ape2 aa.. terus lg smbg keje.. dtg plok tok nk cium aku.. ni dh lebih.. mst ade yg xkene ni.. aku pun meraba kt bhgian blkg aku n aku dpt satu label ttampal kt blkg aku btulis..
KISS ME, BABY !!
.. ni xde lain mst sarah dgn dude punye keje.. hampeh la korang.. tau la syg kt aku.. takkan sampai camtuy skali.. HHehe.. xpe2.. tapi aku DenDaM... arghhh.. bengang a kene main nge saing2.. ape la nasib aku dpt korang jd saing aaa.. it's my luck or what??.. anyway i still love u all.. kui kui..

Thursday, May 15

Our Day

HEPI TEACHER'S DAY TO ALL MY TEACHERs FRIEND..

Wednesday, May 14

Pengajaran Dari Satu Tamparan..

Mungkin cite ini boleh kite jadikan satu pengajaran & sebagai renungan bersama...

Ada seorang pemuda yang lama belajar di luar negeri kembali ke tanahair dengan angkuh dan sombong. Di dalam benak kepalanya telah lama tersimpan 3 pertanyaan yang dianggapnya tiada siapa yang boleh menjawab. Satu hari beliau bertemu seorang imam tua di kampungnya.

Pemuda: Apakah Pak mam boleh menjawab pertanyaan-pertanyaan saya?
Pak Imam : Saya hamba Allah dan dengan izin-Nya saya akan menjawab pertanyaan kamu.
Pemuda: Pak imam yakin? Profesor dan banyak orang pintar yang saya tanya tidak mampu menjawab pertanyaan saya.
Pak Imam: Saya akan mencuba sejauh kemampuan saya, insya'Allah.
Pemuda: Saya ada 3 pertanyaan
1. Kalau benar Tuhan itu ada, tunjukan kewujudan Tuhan kepada saya?
2. Apakah yang dinamakan TAKDIR?
3. Kalau syaitan diciptakan dari api, kenapa mereka dimasukkan ke neraka yang dibuat dari api, tentu tidak menyakitkan buat syaitan, sebab mereka memiliki unsur yang sama. Apakah Tuhan tidak pernah berfikir sejauh itu?

Dengan sepontan Pak Imam tersebut menampar pipi si Pemuda itu dengan amat kuat.

Pemuda (sambil menahan sakit) : Kenapa pak imam marah kepada saya?
Pak Imam : Saya tidak marah... Tamparan itu adalah jawapan saya untuk 3 pertanyaan yang awak tanyakan kepada saya.
Pemuda : Saya amat tidak faham...??
Pak Imam : Bagaimana rasanya tamparan saya?
Pemuda : Tentu saja saya merasakan sakit dan pedih...!!
Pak Imam : Jadi awak percaya bahwa sakit itu ada?
Pemuda : Ya....!
Pak Imam : Tunjukan pada saya ujudnya sakit itu atau macam mana rupanya?
Pemuda : Tak boleh pak imam...!!!
Pak Imam : Itulah jawapan kepada pertanyaan pertama awak, kita semua merasakan kewujudan Tuhan itu tanpa mampu melihat kewujudanNya.
Pak Imam : Adakah malam tadi awak bermimpi atau telah tahu saya akan menampar awak? Pemuda : Tidak....!!?
Pak Imam : Apakah awak pernah terfikir akan menerima sebuah tamparan dari saya hari ini? Pemuda : Tidak....!!!?
Pak Imam : Itulah yang dinamakan TAKDIR!
Pak Imam : Terbuat dari apakah tangan yang saya gunakan untuk menampar awak ini? Pemuda : Kulit dan daging...!!!
Pak Imam : Terbuat dari apakah pipi awak itu...?
Pemuda : Kulit dan daging....!!!??
Pak Imam : Bagaimana rasanya tamparan saya?
Pemuda : Sakit dan pedih....!!!?
Pak Imam : Itulah...! Walaupun Syaitan terbuat dari api dan Neraka terbuat dari api, Jika Tuhan berkehendak maka Neraka akan jadilah ia tempat yang menyakitkan untuk syaitan.... walaupun sama unsur asalnya...!!
Pemuda : Allahuakbar!

"ISLAM KAN TETAP DIJULANG WALAUPUN IA DITENTANG.. ITULAH JANJI ILAHI" 'Alangkah terasa hidup sia-sia.. Ruang fikiran hanya dengan ilmu dunia, Alangkah ruginya usia yang pergi.. Jika amalan bukan untuk alam abadi.'

12 Sifat SAHABAT yang baik..

  1. Jika engkau berbuat bakti kepadanya, ia akan melindungimu.
  2. Jika engkau rapatkan persahabatan dengannya, dia akan membalas baik persahabatanmu itu.
  3. Jika engkau perlukan pertolongan daripadanya berupa wang dan sebagainya ia akan membantumu.
  4. Jika engkau menghulurkan sesuatu kebaikan kepadanya, ia akan menerima dengan baik
  5. Jika ia mendapat sesuatu kabajikan (bantuan) daripadamu, ia akan menghargai atau menyebut kebaikanmu.
  6. Jika ia melihat sesuatu yang tidak baik daripadamu, ia akan menutupnya.
  7. Jika engkau meminta sesuatu bantuan daripadanya, ia akan mengusahakannya.
  8. Jika engkau berdiam diri (kerana malu hendak meminta), ia akan menanyakan kesusahanmu.
  9. Jika datang sesuatu bencana menimpa dirimu, ia akan meringankan kesusahanmu(membuat sesuatu untuk menghilangkan kesusahan itu).
  10. Jika engkau berkata kepadanya, nescaya ia akan membenarkanmu.
  11. Jika engkau merancangkan sesuatu, nescaya ia akan membantumu.
  12. Jika kamu berdua berselisih faham, nescaya ia lebih senang mengalah untuk menjaga kepentingan persahabatan.
Sungguhpun begitu, kita seharusnya individu yang perlu memiliki sifat-sifat di atas. Semoga persahabatan dan persaudaraan sesama kita sentiasa berkekalan dan menguatkan lagi ukhuwah Islamiah.

Tuesday, May 13

Selamat Ari Ibu..


Untuk ma yang tersayang.. Selamat Hari Ibu.. Segala jasa ma xtbls oleh ankmu ini..

tp disebabkn aku bizi dgn kem minggu ni blh lak lupe mothers day.. maaf la ma.. minggu ni cover balik.. sambut sekali dgn adik beradik yg lain..


buat saing2 yg dh jadi ibu.. Sarah, Gee, Shela, Hana, K. Zi n yg lain2 tu.. Hepi Mother's Day.. Moga mjadi ibu yg baik dan penyayang.. yg belum tu tmasuk la aku.. jd jea la ibu kpd anak2 murid yea.. Moga dpt mendidik mereka sebaik mungkin.. Amin..

Monday, May 12

KEM UPSR 2008

Makin dekat dengan exam UPSR ni, byk la xtvt yg dirancang.. minggu ni aje ade kem yg spt thn2 yg lalu kte buat kt Awang Beach Resort.. aku jd urusetia bsame geng2 rodong utk minggu ni.. seronok jgk.. cam gi bcuti la.. budak2 pun xcited jea.. lebih2 lagi cikgu2.. cam biase xtvt kitaorg kt sane waktu ptg jea main bola tampo.. mmg acara wajib setiap thn a.. best siot.. tambah2 lg bile semua geng ade.. xdok yg miss kecuali yg bese2 a xnapok muke bile wt keje.. ape2 pun segala xtvt bjalan lancar.. Alhamdulillah..
1st nite kt Kem.. makang2 nge geng rodong..
lepas breakfast.. xtau nk wt ape.. bdk2 sume duk lam dewan.. so kitaorg jln2 n tjupe bot pakcik mane ntah.. terus jd subjek kitaorg utk bgambo.. ape2 jea..
As usual.. gaye kitaorg yg ntah ape2.. ala2 james bonding gitu.. huh..
...sengih sokmo...
acare sukaneka utk murid.. cam sokmo2 a geng rodong ni a handle xtvt cmni.. mmg expert doh2..
acare paling dinant2kn.. volley ball.. cam terer..
garib ni.. xreti2 lai nk blk ko..
Last day.. dang agi mandi laut pg2 ari.. sejuknye.. tp best..

Thursday, May 8

Reason..

There is a reason
That i am enjoying my life like this..


Because this Love give me
A glimpse of Heaven..
* yg aku mksudkn berada di pdg tu bsame kwn2.. xpe a gelap pung.. org glp leh msk syurge ape.. jgn ati glp dh.. layak ke??? insyaALLAH..
ops.. aurat je xtutup abih.. cane ni.. kene belajo la tutup aurat tu.. Arraso..

Monday, April 28

Akhirnya...

Hmm.. dlm kesibukan tugas akhirnye aku n the geng berjaya jugak melarikan diri seketika ke Pulau Redang.. SUKEnye.. dpt la aku mendrtkn kaki aku kt bumi redang.. dah lame berangan nk gi sane..
tp dlm suke2 tu bile naik bot yg beralun2 dek krn ombak beso dang lagi berase nyesal plok ikut.. bab rase nk munth n pening2.. gi langkawi dok wase gitu pung.. huhu..
bile jejak aje pantainye.. Comenye.. suke sangat.. aku siap buat kuak rentang lagi dlm air.. bijok aa.. mase snorkelling plok aku duk kt tepi2 jea la.. janjinapok aa ikang dgn karang2 tu.. dok panda berenang etek.. tp tetap best siot..
yang dok berapa best tempt tido a.. buruk sket umoh yea.. slame ni benda yg x menyelesakn aku mst aku xleh tidonye.. tp dek krn letih main air.. mcm2 aksi dlm air tu.. mlm tu aku tdo dgn lenanye.. siap geng2 ni ngacau.. aku buat xlyn jea.. letih woo..
kesimpulannye.. pulau redang mmg beh.. byk tpt n pantainye yg kite leh jelajah.. mcm berada di sudut dunia yg lain.. beh..beh..mmg beh..tu je la aku nk cite..


dalam feri.. sblm pening2.. huh


mase nk snorkelling..

Sunday, March 23

Majlis Perpisahan..

Hari ni tepatnye kul 3.00 petang.. diadakan satu majlis perpisahan dengan guru besar, nita n kamarul.. sedih gak sbb walaupun antara kami byk hal yg blaku.. tp mereka dh jd sebhgian drpd hidup aku.. xdpt aku nyatakn bgaimane kehadiran diorg mberi kesan dlm hidup aku.. tp xpe la yg penting ALLAH je tau ati aku.. GB pulak mintak maaf nge aku.. xbeh plak rase ble org yg lbh tue mintk maaf kt kite.. jd rase bsalah la plak.. aku xde simpan ape2 dlm ati.. aku anggap sume tu pengalaman yg akn mjadikn aku lebih matang..(kwn2 faham la ye ape aku ckp).. bukan jenis aku nk berase2 ati ni.. cume aku xsuke org ckp kt belakang.. nk mrh ke.. xpuas ati ke ckp je dpn muke aku ni.. senang cite.. bile bpisah ni sedih la plak.. xleh la dengo GB beleber kt aku.. hehe.. dh jadi rutin lak kn..
Anyway majlis ari ni bjalan lancar.. dlm sedih cam biase geng2 RIBENA(kanak2 riang) ni sentiasa hepi.. n kitaorg ttp jadi penyeri majlis.. any majlis..hehe..(tul x kwn2??).. aku harap kami sume akn sentiasa bhubungan.. SAYANG SUME.. Muahhhh..

Thursday, March 20

Muhasabah Diri

Dari Abu Hurairah r.a., dari Nabi SAW, yang bersabda : " Barangsiapa yang melapangkan seorang mukmin suatu kesusahan dari kesusahan-kesusahan dunia, nescaya Allah akan melepaskan dirinya dari suatu kesusahan dari kesusahan-kesusahan di hari kiamat. Dan barangsiapa yang meringankan penderitaan seorang yang susah, nescaya Allah akan meringankan penderitaan dirinya di dunia dan di akhirat. Barangsiapa yang menutup keaiban seorang Muslim, nescaya Allah akan menutup keaibannya di akhirat. Dan Allah selalu menolong hambaNya, selagi hambaNya berusaha menolong saudaranya. Barangsiapa yang menuju satu jalan untuk menuntut ilmu, nescaya Allah akan memudahkan suatu jalan baginya ke syurga. Dan tidak berhimpun suatu kelompok manusia dalam suatu rumah dari rumah-rumah Allah, mereka membaca Kitabullah dan mempelajarainya antara sesama mereka, melainkan diturunkan ke atas perhimpunan mereka ketenteraman, diliputi oleh rahmat., di kelilingi oleh para Malaikat dan disebut Allah kepada sesiapa yang di sisiNya. Sesiapa yang dilengahkan oleh amalannya maka tidak akan dipercepatkan oleh keturunannya. "

Tuesday, March 18

my Family

ni la keluarga aku yg aku sygi.. bru separuh ni.. yg lg separuh.. ntah.. ktne aa

Monday, March 17

Korea punye cerite..

Penat btl aku mdengo geng2 ni bcerite psl cite korea.. gosip2 die.. mcm2 lg la.. sampai skrg dh blh sebut perkataan korea lg.. mmg a gile.. especially K.Zu@tokde.. asyik cite jea 24 hours.. shin gung like this.. shin gung like that.. plezz k.zu .. u just giving me a headache.. boring aa..kdg2 kesian jgk sbb die xcited sgt nk bcerite.. dgr la jugak.. kn mrajuk susah plok nk pujuk.. orang tue.. ape2 a kwn2.. asl korang hepi..

Cerita Minggu Lepas..

minggu lps kn cuti sekolah.. tp punye la tensennye cuti ni.. tensennye sebab :

1. xdpt gi pulau redang.. dh lame angan2 nk gi.. selalu xjd..
2. nk siapkn tesis aku.. sebeno mls.. ntah xde motivasi tul
3. aku nk marah tp xtau nk lps kt sape.. kt aku sndiri pu nk mrh gak..

disebabkan stress nye aku minggu tu abis satu umah aku kemas, sampai dgn longkang bersih, dgn rumput2 pun aku cabut.. bru puah ati aku.. tp ADUSS.. sakit a pinggang aku.. tu care aku nk lps tensen.. hehe.. Bingung betul mama..

hUH.. tENGOK AA..

HAAA..tgk a muke aku pah balik dr olahrage.. ala2 negro jea.. hampeh mmg hampeh tp dh minat punye psl aku relakn jugak muke aku hangus di bhg matahari.. huh.. nk cerahkn blk alamaknye tunggu bbulan2 la.. xkisah a asl aku hepi.. n ade org ckp xpe gelap pun, manis ttp ade.. hehe.. perasang a plok.. kui..kui..

*n mcm biase kitaorg ttp senyum n gelak2 cam xde problem.. bijok a

HAPPY hEPI DAY...

suke beno berposing.. nita, aku n sarah..

ala.. dh jadi cikgu tu xyah berangan nk jd arkitek la imah ooiii..
dari kiri.. bu-G, shela, imah, aku, nita n sarah.. comenye..




OUR HEPI DAY AT TSK BUKIT BESI.. WE WERE HAVING FUN HERE.. LOT OF CRAZY THINGS HAPPENED.. N POSING ALA2 BORING.. HAHA.. BUT still SMILING..(same day with ptk's exam..)

Sunday, March 16

Kadang2

Kadang2 ade hal yg xdpt diselesaikn krn x mendpt mklumbls dari pihak yg lain.. ade org susah sgt utk diajk bbincang walhal dgn perbincangan la semua keputusan dpt diambil.. payah2.. mmg payah.. utk melantik ketua kriteria utama yg perlu diambil kira ialah mudah utk bbincang krn sekecil mane pun sesuatu hal itu, bbincang dpt mbantu mcari jln penyelesaian.. aku sering melihat hal ini sebagai keutamaan krn seringkali bjumpa dgn org yg xblh diajk bbincang.. asyik mcari slh org lain tanpa bhenti sejenak utk bfikir.. manusia dan keegoannya.. xpernah lari..

Thursday, March 13

SENYUMAN

Di sebalik senyuman…

Aku rase setiap masa yang ada aku sentiasa tersenyum.. orang kata senyum itu sedekah.. jadi kena la senyum banyak2.. walaupun kadang2 hati x gembira, senyum jugak sbb bile melihat org lain membalas senyuman kita, hati sedikit terhibur..
Dude.. aku tau mung xhepi nk gi sekolah baru, tapi senyum la selalu.. kerna aku selalu ada.. begitu juga dengan kwn2 yg lain.. Ingat x ari tu kite janji nk mintak tukar sekolah same2.. tunggu la.. InsyaALLAH jika diizinkan aku akan berada bdekatan tempat mu nanti.. jgn sedih2.. nanti x awet muda.. haha.. wajib senyum sokmo.. jgn mcm tok pulak.. duk mengilai je.. hahahaha.. 24 jam.. except when she sleep.. we just can hear SHE snores.. kroh..kroh..kroh.. haha..so funny.. but I love u TOK.. jgn amik ati ape ja ckp selame ni.. sometimes mulut ni tlebih LASER.. pinjam title SARAH jap..hehe..
N Sarah, smile always.. ur smile light up our life.. me, dude, tok, gee n IMAH..Imah tu jgn duk muncung n jeling2 k.ja k.. Tau la comel.. Kene senyum jugak walau ade benda yang belum dapat.. Semua tu dugaan untuk imah.. supaya imah tabah dan bmanja2 lu dengan kitaorg ni.. GEE pun kena senyum sokmo walaupun mung berapi2 nk mrh kt keladi tue tu.. atau bpeluh2 siapkn kerja mung yang btimbun2 tu.. aku tau mung BEST.. So Kawan2.. ingat!!! SENYUM SOKMO.. When u all smile I feel HEPI.. So WE CAN B HEPI TOGETHERgether.. LUV U ALL..

*Tp jgn senyum sorg2, nnt org ingat GILE plak.. Huh..

Tuesday, March 11

APOLOGISE

I’m holding on your rope,
Got me ten feet off the ground
And I’m hearing what you say but
I just can’t make a sound
You tell me that you need me
Then you go and cut me down,
but wait
You tell me that you’re sorry
Didn’t think I’d turn around, and say…

That it’s too late to apologize,
it’s too late
I said it’s too late to apologize, it’s too late

I’d take another chance,
take a fall
Take a shot for youAnd
I need you like a heart needs a beat
But it’s nothing new - yeah yeah
I loved you with the fire red-

Now it’s turning blue, and you say…
“Sorry” like the angel heaven let me think was you
But I’m afraid…

It’s too late to apologize,
it’s too late
I said it’s too late to apologize, it’s too late whoa…..

Wednesday, February 20

Listen Up...Mad at WHO???

This week i just listened to my friends mad at someone in this school.. I'm too, mad at someone.. but i'm cool now.. well.. what can i say.. people are just too selfish and stupid coz never realised anyone's feeling.. alway act without thinking first.. Beyotch.. So MY GIRL plezz .. just ignore them.. remember i always here 4 u all n luv u all just as u r..CLICK..

Tuesday, February 5

Mengapa harus Mengata

Aku x faham la manusia ni.. selalu sgt mengata org ln.. dh la die xkenal mane pun org tu siap bole kate mcm2.. yg mendengar plak percaye jea.. dh la ape yg diperkatakn tu blh mengaib org yg dikata.. kn dh jd fitnah.. bdose besar tu wak.. ln kali sblm mengata tu tgk la diri sendiri.. x mustahil hal tsebut akan bbalik pd kite.. ALLAH nk bls sekejap jea..
Harap2 my geng Arraso n I x tmasuk dlm golongan ini.. baik kite baiki diri kite kan kwn2.. supaya lebih baik, comel dan beriman.. ARRASo..

Wednesday, January 9

Masa Untuk Bekerja

Start je ari pertama bekerja macam2 tugas kene wak.. Fuhh.. Baru je panas enjin, terus gi gear 5.. Nk buat cane tahun ni semua cikgu sekolah aktif2 belaka.. Kena fight laa.. But rase seronok plok berlumba2 utk buat yg terbaik.. For All my teachers friend GOOD LUCK.. macam GB kate buat keje kena SMART..
Tu jea nk cakap..

p/s : Buat Imah.. Thn ni anugerah tu k.Ja punye tau.. Sengal..

Thursday, January 3

Menghapus Jejakmu..

Teruskan langkah melupakanmu
Lelah hati perhatikan sikapmu
Jalan pikiran mu buat ku ragu
Tak mungkin ini tetap bartahan

Perlahan mimpi terasa mengganggu
Kucoba untuk terus menjauh
Perlahan hati ku terbelenggu
Ku coba untuk lanjutkan kan hidup

Engkau bukan lah segalaku
Bukan tempat tuk menghentikan langkahku
Usai sudah semua berlalu
Biar hujan menghapus jejakmu..

Jaga Lidah

Seseorang muslim mesti memelihara lidahnya drp menuturkan kata2 yg tidak berfaedah, percakapan kosong dan mengumpat.
Nabi Muhammad SAW byk mberi peringatan mengenai perkara tersebut. Sabda baginda yg bmaksud :
“Tidaklah dihumbankn muka manusia ke dlm neraka itu sbg hasil tuaian (jelek) lidahnya.” (Riwayat at-Tirmizi)
Rasulullah turut bersabda yg bmaksud :
“Bukanlh dia seorg mukmin (jika) dia suka menuduh, melaknat, berckp kotor dan keji.” (Riwayat at-Tirmizi)
Pesan Rasulullah SAW lagi yg bmaksud :
“Sesiapa yg byk bckp byklh kesalahannya, sesiapa yg byk kesalahannya banyaklh dosanya dan siapa yg byk dosanya api nerakalh plg layak utk dirinya.” (Riwayat Baihaqi)

Imam Nawawi ketika mbicarakn hal yg sama berkata : “Ketahuilh, ssorg mukallaf itu sewajarnya mjaga lidahnya drp sbrg percakapan kecuali pcakapan yg mhasilkn kebaikan.”
Apabila bckp dan bdiam diri adalh sama saja hasilnya, maka mengikut sunnahnya adalah lebih baik bdiam diri.

Rasulullah bsabda yg bmaksud :
“Sesiapa yg beriman kpd ALLAH dan hari kemudian, maka hendaklh dia mengucapkn perkataan yg baik dan kalau tidak, hendaklh diam.” (Riwayat Bukhari dan Muslim)

Seseorang yg beriman itu perlu sentiasa mengawasi lidahnya dan apabila bkata hanya kpd perkara2 yg mberi kebaikan kpd dirinya dan org lain. Dlm keadaan tertentu bdiam diri adalah lebih baik drp menuturkan kata2.
Oleh itu, pentingnya sseorg mukmin memelihara lidahnya drp percakapan yg buruk, keji dan tidak mendatangkan faedah. ALLAH mengurniakan umatnya dgn sebaik-baik nikmat. Maka, nikmat lidah yg diberikan hendaklah digunakan ke jln yg diredhaiNYA.

P/S : Fikir2 kan…