Sunday, March 1

Cerita Hujung Minggu

Balik je ujung minggu ke rumah parent ku.. aku dan adik2 berpakat menolong ayahku me"renovate" dapur umah kami yang ala2 terkena gempa bumi itu.. almaklum la engineer nye xlain dan xbukan adaelah ayahandaku sendiri.. jadi la cam gunung ganang lantai dapur umah kami ni.. so atas inisiatif beramai2 dan dananya dibiayai oleh aku.. kene ke bagitau??? ..hehe.. kene kut.. jadi bermula la keje kitaorg membaiki balik dapur itu..

sebab budget pun ciput je.. maka buruh2nye adelah kami2 semua.. aku boss pun kene wat keje jugak ke?? hehe.. adatla tolong menolong dlm keluarga..

jadi tanpa membuang mase ari jumaat tu bmula episod angkut mengangkut batu bata dan pasir untuk dijadikan lantai.. Aduss.. Penat gile.. mmg letih la jadi buruh ni.. Nasib baik mak aku bagi belajo tinggi2.. klu tak..huh.. tak dibuatnye jadi keje aku tetap dan bpencen buruh ni.. xnk aku..

Malam tu pulak terus je sakit bahu n pinggang aku.. bese a.. mane pernah wat keje berat.. Aigooo...

Keesokannye.. mak aku bagitau ade makcik kt sebelah umah tu tanye..

'Pok Wel amik mek indon ke keje akat2 pasir nge batu ooo???"

Hah!! biar betul. terus je aku n sorang adik perempuanku dikatakan pekerja indon.. Samapi ati mokcik tu kate aku mek indon.. Waaaaaa.. ape punye hal daaa...

Terus je mak aku menerangkan kpd mokcik itu.. sebenornye ank dare comel yg tolong ayah aku tu anak die la.. tu la, jarang sgt blk kampung sampai org kg pun xkenal dah.. hehe..

Ape2 pun aku hepi sbb dpt tolong ayah aku bsame dgn adik2.. Best la walaupun boleh sakit.. Pengalamankn.. Rase cam keje angkat batu kt Bombay lak.. kui kui..

Tu je la aku nk cite..

No comments: