Thursday, July 30

ADILKAH????

Dari smlm aku asyik berfikir.. muka dh bkerut2 nk tahan marah.. hati rase tbakar setiap mase.. ALLAH saje yg tau perasaanku ketika itu.. aku tau aku bukannye baik sgt.. tapi aku tau aku dh menjalankan kerjaku dengan baik.. walaupun xsempurna..
Yg membuatkn aku bengang sgt tu ble markah prestasi aku paling rendah berbanding yang lain.. sdgkn hampir setiap xtvt sekolah mesti ade muke aku.. xpernah miss walaupun letih.. Memang la bile manusia yg menilai, markahnye jadi berat sebelah.. kalau suke letak banyak.. kalu xsuke letak je la berapa pun..
Mmg bengang la kalu bekerja dgn org camni.. salah satu ayat yg menyakitkan telinga aku ialah.. Cikgu, aktif pun x semestinye dapat markah tinggi??? ... logik x?? dah la aku berkorban masa, tenaga utk sekolah.. duit x usah kira la.. bukannye aku nk cemerlang tp berpatutan la menilai aku.. Kalau camtu baik aku dtg kerja kul 7.30 pagi n terus balik kul 1.15 ptg.. xpayah dh gi latihan sukan ptg2.. wt kls tmbhn ptg2.. hantar bdk sana sini semata2 utk kecermalangan sekolah.. sbb kite aktif pun org xkira.. Nk marah sgt.. Istighfar je aku byk2 smlm.. kang jd dosa plak..
Tapi mmg sgt2 xadil.. Dan aku harus kembali ingat yg manusia tidak sempurna.. hanya ALLAH MAHA ADIL.. dan nilaian di Mata ALLAH sahaja la yg penting.. Aku Hanya Manusia.. Aku pasrah..

No comments: